Een enorme klus | Lieve van den Berg

19-03-2018

Een enorme klus


Een boek schrijven is een enorme klus, maar wel een hele boeiende. Mijn eerste kinderboek publiceerde ik in mei 2017 als onderdeel van boek 10; tien boeken van evenzoveel aanstormende schrijvers.

Daarna begon ik in juli 2017 met een nieuw verhaal tussen de signeersessies, boekenmarkten en voorleesuurtjes van reizende poefjes door. Het wilde niet vlotten met het nieuwe verhaal. Ik had steekwoorden op papier gezet, maar die heb ik allemaal overboord gegooid. Toen kwam ik in Cornwall terecht in een vakantiehuis op een heuvel in een piepklein pittoresk dorp. Het uitzicht over de zee was prachtig. De baai werd omsloten door kliffen. Op de punt van het klif stond een hut van de kustwacht. Een kijkje daar was een eyeopener. Een verhaal borrelde op in mijn hoofd. Ik zag in gedachten de kleinkinderen een groot avontuur beleven. Mijn reisgenoten gingen 's avonds op tijd naar bed en aangezien ik een avondmens ben, begon voor mij de actie. Met de balkondeuren open en uitzicht op een schaars verlicht dorp en de zee schreef ik elke avond het verhaal tot diep in de nacht. Door niets en niemand gestoord. Na twee weken schrijven was het ruwe verhaal af en kon het schuren en schaven beginnen. Dit resulteerde in goedkeuring van het manuscript. Yes! De lancering van het boek vindt plaats op 29 september. De titel is De lamp, de sneeuwbol en het kompas. Dit boek is onderdeel van Boek 10 2018.

Lieve van den Berg | Auteur van "Reizende Poefjes" en "De lamp, de sneeuwbol en het kompas"

REIZENDE POEFJES

Tijdens een logeerpartijtje bij oma, komt Pol Grasspriet op mysterieuze wijze in het land van koning Barbaro terecht. Hij wordt gevangen gezet in de kerker van het kasteel waar ook reus Gigantus verblijft, vastgeketend aan de muur. Samen zoeken ze een mogelijkheid om te ontsnappen.

Polleke, het zusje van Pol gaat, zonder dat oma het weet, haar broer zoeken en komt in Luilekkerland terecht waar vreemde dingen gebeuren.

Zodra Pol ontsnapt is uit de kerker gaat hij samen met de reus en met vogel Gijs op zoek naar een weg om terug te gaan naar oma en onderweg belandt hij in spannende avonturen.

Zal het goed aflopen?

Lieve van den Berg woont in Sijbekarspel. Ze ontdekt op de middelbare school hoe boeiend het vak Nederlands is. Het schrijven van opstellen is een uitdaging. Na de middelbare school volgt Lieve de opleiding verpleegkundige A met kraamaantekening en verdwijnt het schrijven naar de achtergrond. Wanneer zij gaat werken als activiteitenbegeleidster, komt het schrijven weer naar boven.

Door de kennismaking met Godijn Publishing komt haar schrijfcarrière in een stroomversnelling. Ze schrijft korte verhalen voor verhalenbundels. Een vervolg daarop is het schrijven van het jeugdboek "Reizende poefjes" waarvoor haar kleinkinderen Jonathan (13) en Lotte (11) haar grootste inspiratiebron zijn.


Godijn Publishing
Alle rechten voorbehouden 2018
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin