De twijfel sloeg toe | Jolanda Zuydgeest

05-05-2018

Na mijn debuutroman 'Angst regeert De Vulpen' was het plan om rustig aan te starten met nieuw werk. De privé situatie dacht er anders over. Kort na het overlijden van mijn moeder stond een schrijversweekend op Vlieland gepland. De twijfel sloeg toe, buiten het feit dat alleen op stap gaan al spannend was, was ook de timing slecht. Dacht ik. Vol emotie besloot ik in dit weekend mijn verdriet van me af te schrijven. Het pakte anders uit. Het weekend bleek wel degelijk een start voor een nieuw boek. Twee jaar mantelzorg en alle verdriet erom heen binnen de familie, bleek goed voor 'een gouden gezin'. Binnen het jaar na het overlijden van mijn moeder kreeg ik bij de Boek10! lancering mijn boek in handen. Mijn verhaal werd openbaar. Hoe zou het worden ontvangen? Een leesclub boog zich over 'een gouden gezin'. Voor mijn gevoel duurde het lang voor ik een recensie onder ogen kreeg (maar dat viel best mee). En wat een mooie reacties, reviews, recensies heb ik al mogen ontvangen!

Het boek maakt veel los en wat me vooral raakt is dat veel mensen zich herkennen in het verhaal. Mantelzorg is een actueel onderwerp. Deze mooie reacties maken mij sterk om verder te strijden voor aandacht voor onze zorg. Met veel voldoening doe ik presentaties in bibliotheken en buurtverenigingen. Natuurlijk ga ik verder met schrijven. Op mijn nachtkastje ligt een notitieboekje, want 's nachts komen ideeën soms spontaan naar boven drijven. Ideeën voor een nieuw verhaal. Een kinderboek, want dat was mijn grote droom als klein meisje. Na twee romans wordt dit mijn nieuwe uitdaging.

Inmidels heb ik wel ervaren: als je iets héél graag wilt, dan gaat het zeker lukken!

Jolanda Zuydgeest | Auteur van "Angst regeert De Vulpen" en "Een gouden gezin"

Godijn Publishing
Alle rechten voorbehouden 2018
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin